ПІДТРИМКА ДІТЕЙ З ОПП ПІД ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В УКРИТТЯХ
За можливістю створити відносно комфортний простір для дитини.
Відгородити окреме місце картоном, подушкою, одягом, створивши халабуду, де дитина буде мати змогу бути трішки насамоті.
Можна зробити кокон з великої подушки чи одягу.
Якщо є потреба, то пояснити оточенню особливості дитини. І що Вам може бути необхідна допомога.
Якщо в дитини наявні гіпер/гіпочутливості сенсорних сфер, то найактуальніше підтримувати їх.
Впливати на слухову сферу:
-Навушники, беруші, шапка, пов'язка на голову, все що може зменшити кількість звуку.
-Улюблена музика, якщо є зв'язок.
- Співати пісні, які любить дитина.
-Розповідати ті пісні, казки, вірші, які дитина ехолалить. Підтримувати ехолалії.
-Старатися говорити спокійно, тихо, з рівним темпом мовлення.
Впливати на тактильну сферу:
-Масажі, міцні обнімання, стискання всієї дитини або частин, якої потребує найбільше.
-Тактильні ігри.
- Малювання букв чи цифр на тілі, якщо це є спецінтересом дитини і відгадування їх.
-Прижимання подушками чи ковдрою. Якщо нічого немає, то можна, щоб дитину ззаду і спереду обійняли 2 людини і стиснули.
-Ігри з пластиліном, піском.
- Ігри з маленькими іграшками, предметами чи просто камінцями.
-Ігри з лизунами.
- Можна насипати наявну крупу, макарони, камінці у шкарпетки та гратися сенсорною іграшкою.
Вестибулярна сфера:
- Покачування та заколихування, які потребує дитина.
- Посадити на коліна та покачувати, з-за потреби співати улюблені пісні, підтримувати ехолалії.
- Якщо дитина старша, можна запропонувати перевалюватися з ноги на ногу вправо/вліво і покачувати себе так.
-Крутитися навколо своєї осі.
-Крутити та почувати головою.
Пропріоцеативна сфера:
-Рухатися, присідати, стрибати, якщо є необхідність.
-Стоячи на ногах трусити тілом, можна окремо трусти ногами та руками.
-Збивати предмети, бутилку наче грати у боулінг.
-Якщо дитина рухається, ходить зі сторони в сторону не перешкоджати.
-Показувати рухи, щоб дитина повторила їх, якщо їй цікаво.
- Кидати маленькі камінці чи предмети в наявну посудину.
Зорова сфера:
-Дивитися на таймер, як ідуть цифри.
-Пазли, книги, картки домена, якщо є.
-Якщо дитина махає руками або предметами перед очима не забороняти.
- Якщо дитину втомлює велика кількість людей, то повернути до стіни або відгородити, зробивши халабуду за допомогою одягу, простині, полотенця чи інших речей.
Нюхова сфера:
-Якщо наявна чутливість, то взяти ефірні олії, щоб дитина не відчувала неприємні запахи.
-Якщо дитина нюхає підмишки і ховається під руку для самозаспокоєння не перешкоджати цьому.
Смакова сфера:
-Старатися кормити хоча би по наближеному до режиму графіку.
- Стабільно давати пити.
- Давати тверді продукти, щоб дитина жувала, якщо її це заспокоює.
- Дати дозволений предмет, тканину, щоб дитина могла смоктати, лизати чи гризти.