A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Свалявський заклад загальної середньої освіти №2
Свалявської міської ради

ПІДТРИМКА ДІТЕЙ З ОПП ПІД ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В УКРИТТЯХ

Дата: 15.05.2023 10:03
Кількість переглядів: 85

Фото без опису

За можливістю створити відносно комфортний простір для дитини.

Відгородити окреме місце картоном, подушкою, одягом, створивши халабуду, де дитина буде мати змогу бути трішки насамоті.

Можна зробити кокон з великої подушки чи одягу.

Якщо є потреба, то пояснити оточенню особливості дитини. І що Вам може бути необхідна допомога.

Якщо в дитини наявні гіпер/гіпочутливості сенсорних сфер, то найактуальніше підтримувати їх. 

Впливати на слухову сферу:

-Навушники, беруші, шапка, пов'язка на голову, все що може зменшити кількість звуку.

-Улюблена музика, якщо є зв'язок.

- Співати пісні, які любить дитина.

-Розповідати ті пісні, казки, вірші, які дитина ехолалить. Підтримувати ехолалії.

-Старатися говорити спокійно, тихо, з рівним темпом мовлення.

Впливати на тактильну сферу:

-Масажі, міцні обнімання, стискання всієї дитини або частин, якої потребує найбільше.

-Тактильні ігри.

- Малювання букв чи цифр на тілі, якщо це є спецінтересом дитини і відгадування їх.

-Прижимання подушками чи ковдрою. Якщо нічого немає, то можна, щоб дитину ззаду і спереду обійняли 2 людини і стиснули.

-Ігри з пластиліном, піском.

- Ігри з маленькими іграшками, предметами чи просто камінцями.

-Ігри з лизунами.

- Можна насипати наявну крупу, макарони, камінці у шкарпетки та гратися сенсорною іграшкою.

Вестибулярна сфера:

- Покачування та заколихування, які потребує дитина.

- Посадити на коліна та покачувати, з-за потреби співати улюблені пісні, підтримувати ехолалії.

- Якщо дитина старша, можна запропонувати перевалюватися з ноги на ногу вправо/вліво і покачувати себе так.

-Крутитися навколо своєї осі.

-Крутити та почувати головою.

Пропріоцеативна сфера:

-Рухатися, присідати, стрибати, якщо є необхідність.

-Стоячи на ногах трусити тілом, можна окремо трусти ногами та руками.

-Збивати предмети, бутилку наче грати у боулінг.

-Якщо дитина рухається, ходить зі сторони в сторону не перешкоджати.

-Показувати рухи, щоб дитина повторила їх, якщо їй цікаво.

- Кидати маленькі камінці чи предмети в наявну посудину.

 

Зорова сфера:

-Дивитися на таймер, як ідуть цифри.

-Пазли, книги, картки домена, якщо є.

-Якщо дитина махає руками або предметами перед очима не забороняти.

- Якщо дитину втомлює велика кількість людей, то повернути до стіни або відгородити, зробивши халабуду за допомогою одягу, простині, полотенця чи інших речей.

Нюхова сфера:

-Якщо наявна чутливість, то взяти ефірні олії, щоб дитина не відчувала неприємні запахи.

-Якщо дитина нюхає підмишки і ховається під руку для самозаспокоєння не перешкоджати цьому.

Смакова сфера:

-Старатися кормити хоча би по наближеному до режиму графіку.

- Стабільно давати пити.

- Давати тверді продукти, щоб дитина жувала, якщо її це заспокоює.

- Дати дозволений предмет, тканину, щоб дитина могла смоктати, лизати чи гризти.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень